Luna de miere în Portugalia – Lisabona – partea I

Ne povesteau nişte amici că primul lucru pe care l-au facut după ce şi-au ales ziua nunţii a fost să îşi ia bilete pentru luna de miere.

Noi nu ne-am organizat din timp şi ne-am trezit cu mai puţin de 3 luni înainte de ziua Z că nu ştiam unde să mergem.  Naşii noştri au fost în Portugalia – circuit Lisabona şi insula Madeira – şi au venit cu poveşti şi poze frumoase de acolo,  aşa ca ne-am hotărât repejor să mergem şi noi.

În aproape toate excursiile, noi ne ocupăm de cazare şi variante de transport de la aeroport spre oraş, dar de data asta, pentru că ştiam că nu avem vreme să facem planuri şi pentru că era vorba de luna de miere, am ales un pachet turistic de la agenţia de turism Eturia. Cel mai apropiat pachet de ceea ce am avut noi, pe care îl găsesc la acest moment este: Eturia sejur Lisabona.

Vine nunta: pregătiri multe, nebunie, emoţie. Trece ziua nunţii atât de repede şi după 2 zile plecăm spre Portugalia.

Am fost în perioada 29.09.2015 – 09.10.2015 şi am stat 3 nopţi în Lisabona şi 7 nopţi în Madeira.

Voi împărti articolul, să nu devină mult prea lung în 3 părți: prima parte este despre Lisabona, a doua parte despe Sintra şi Cascais – două oraşe la mică distanţă de Lisabona pe care le-am vizitat într-o zi, iar ultima parte este despre insula Madeira.

Lisabona

Am prins vremea cea mai bună de vizitat un oraş; nu a fost foarte cald şi nu era aglomerat.
Ne-am cazat la hotelul  HF Fenix, 4*: HF Fenix Lisabona unde condiţiile sunt mai degrabă pentru un hotel de 3* dar a compensat prin poziţia centrală în Piaţa Marques de Pombal,  metroul la scara hotelulul şi vedere la parcul Eduardo VII.

Lisabona este un oraş încântător, cel mai colorat oraş pe care l-am văzut până azi, dar trebuie să ai răbdare să îi descoperi farmecul. Nu te aştepta să găseşti ordinea şi curaţenia din oraşele nemţesti. Când am ieşit prima oară la plimbare am văzut multe gunoaie pe străzi, băncuţele şi drumurile erau soioase şi am dat peste foarte mulţi oameni fără adăpost. Sunt multe clădiri vechi, neîngrijite, cu faţada afectată de timp şi lăsate în nepăsare să îşi arate anii mulţi şi grei.

Încearcă să treci peste toate acestea, dă-i o şansă şi vei ajunge să îl adori. Da, chiar aşa.

În Lisabona am stat 2 zile pline şi am încercat să vedem multe în scurta perioadă.
Este port la Oceanul Atlantic, cea mai vestică capitală europeană si cel mai bătrân oraş din Europa de Vest, numit şi oraşul celor 7 coline pentru că stă cocoţat pe 7 coline:) La fel ca şi Roma.

Găseşti de toate: istorie zbuciumată şi artă cu atâtea influenţe ale popoarelor care au trecut pe acolo, clădiri şi ‘minuni’ ale ingineriei moderne şi nu în ultimul rând o bucătărie delicioasă. A fost zguduit la final de secol XVIII de un cutremur puternic, care a schimbat mult urbanismul oraşului în anumite cartiere.
Preţurile la mâncare şi transport ni s-au parut mai mici faţa de alte oraşe din Europa de Vest, deci iata încă o bila albă.

Când ajungi aici:

Plimba-te prin cartierele din Lisabona: Alfama, Baixa Pombalina, Barrio Alto, Belém, Chiado, Parque das Naçoes.

•  Alfama este cel mai vechi cartier din Lisabona, fiind locuit demult de către pescari. Nu a fost aproape deloc afectat de marele cutremur pe care l-am menţionat înainte, astfel că arhitectura clădirilor colorate nu a fost modificată. Urci, cobori, apoi urci şi mai tare pe străzi înguste, pietruite, fără trotuare, pe lângă faţadele caselor acoperite de azulejos (faianţa pictată ce acoperă zidurile clădirilor) şi pe sub balconaşe din fier forjat.
Azulejos

Ajungi în pieţe mici dar unde sunt restaurante cu mâncare tradiţională gustoasă şi muzică fado în surdină.
În poza de mai jos, înghesuite în câţiva metri pătrati şi aşezate în pantă sunt măsuţele de la 3 restaurante diferite.

3 restaurante pe care le deosebeşti după culoarea feţelor de mese: carouri roşii, carouri albastre şi multicolore
  • Baixa Pombalina este un cartier refăcut aproape în întregime după devastatorul cutremur, aşa că aici sunt clădiri noi şi bulevarde largi.
Elevador de Santa Justa
  • Barrio Alto – este un cartier aflat pe una dintre cele mai înalte coline ale oraşului de unde îşi ia şi numele de “Cartierul de Sus”. Pe aici mergi la shopping pe timp de zi şi să te distrezi în cluburi pe timp de noapte.
Vedere către Castelo de S. Jorge
  • Chiado – cartierul cultural şi artistic al orasului, unde găsesti multe galerii de artă, teatre, muzee, opera din Lisabona etc.
  • Alcântara – cartier unde în fostele depozite de mărfuri aduse de pe mare s-au format pub-uri şi cluburi de noapte.
  • Belém – cunoscut ca fiind cartierul de unde plecau marinarii în expediţiile pe mare.
Catedrala Jeronimos – la interior se găseşte mormântul lui Vasco da Gama

• Parque das Naçoes – este cea mai nouă parte a oraşului cu clădiri de birouri moderne, Ocenariul din Lisabona şi Podul Vasco da Gama, cel mai lung pod din Europa.
Vasco da Gama este podul cel mai lung din Europa
Ocenariul – cel mai mare din Europa

Găseşte un “miraduro” sau un loc la înălţime  (sunt multe, doar e aşezat pe 7 coline) şi priveşte peste oraş, în depărtare către ocean.

Ia o pauza şi pentru o gustare

Ai grijă că între orele 15:00 şi 18:00 rămân foarte puţine localuri deschise.
Nu rata petiscos, multe feluri de mancare, în porții micuțe. În Spania li se zice tapas și au la bază mai ales chorizo și jamon. În Lisabona  peștele mi s-a părut de bază. La desert încearcă pasteis de nata: tarte din foietaj cu cremă de zahar ars vanilat.
Noi am mâncat foarte bine la: O Galhardo, Time Out Mercado da Ribeira, restaurantul Sacramento, Pasteis de Belem.

Mai multe despre ele găseşti aici.

Delicii în restaurantul Sacramento

Lisabona e un oraș care îți stimulează toate simțurile, un oraș pe care trebuie să il străbați mult pe jos ca să îl descoperi. Așa că echipează-te comod și nu-ți uita pălăriuța și ochelarii de soare.

Te invit şi la a doua parte a călătoriei noastre:

Luna de miere în Portugalia – partea a 2-a

Puteți să consultați această pagina www.lisbon-tourism.com/ro ca să vă plănuiți cât mai bine vacanța în acest oraș.