Luna de miere în Portugalia – Sintra & Cascais – partea a II-a

Traseul din a 3-a zi de miere a fost Lisabona – Sintra – Cascais – Lisabona.

Sintra şi Cascais sunt două oraşe portugheze, aflate la distanţă foarte mică de Lisabona. Am plecat dis de dimineaţă cu trenul, aceasta fiind cea mai bună variantă de transport. Călătoria până la Sintra durează cam o jumatate de oră iar biletul este în jur de 2.15 Euro. În Sintra locurile de parcare sunt o problemă, aşa că dacă optezi pentru varianta de a închiria maşină din Lisabona, vei pierde vremea întâi în aglomeraţia din oraş iar apoi cautând un loc legal unde să o laşi.
Oraşul acesta a intrat în patrimoniul mondial UNESCO şi cum să nu fie astfel când e împânzit de castele din diferite perioade istorice. Relieful a ajutat la crearea unui cadru de poveste pentru că fiecare castel se găseste pe un vârf de deal, înconjurat de păduri dese.
Am avut o singură zi şi două orase de parcurs aşa că am vazut doar 3 dintre castelele de aici: Palatul Naţional Pena, Palatul Naţional Sintra şi Castelul Maurilor.
Palatul Naţional Sintra este destul de aproape de gară, lângă centrul oraşului, dar ca să ajungi la Pena ai mult de urcat, aşa că mai bine ia de la gară autobuzul 434. Costul unui bilet este 5 euro, dar nu oboseşti până sus şi salvezi 40 de minute.

Nouă atâta ne-a luat să facem traseul pe jos şi am gâfâit serios.

Și tadaaam și uau și ce taaare … desprins dintr-un basm în fața noastră se înalță palatul.

Palatul Pena, născut dintr-un amestec de stiluri neo-gotic, neo-manuelin, islamic și neo-renascentist

După ce ne-am plimbat și ne-am cocoțat pentru poze prin toate turnulețele, am vizitat și interiorul la fel de frumos, iar apoi am continuat drumul spre Castelul Maurilor, o construcție medievală care șerpuiește pe 2 coline.

Am coborât de la fortificația Maurilor și de data aceasta am luat și noi autobuzul ca să ajungem mai repede în centrul orasului, unde ne-am plimbat un pic pe străduțe și am văzut doar pe exterior Palatul Național Sintra.

Palatul Național Sintra

Ne grăbeam să ajungem la gară să prindem următorul autocar până în Cascais, dar e greu să nu te oprești la tot pasul și să mai faci o poză.

Primaria din Sintra

*Cascais
Ca să ajungem la Cascais am luat un autobuz de la gara din Sintra iar călătoria a durat cam 50 de minute. Ne-am plimbat prin centrul oraşului, am coborât pe plaja Rainha şi ne-am relaxat tălpile obosite pe nisipul fin. Am încercat şi apa oceanului, doar un pic cu vârful degetelor pentru că era rece rece. Erau doi trei curajoşi în apă, restul se tolăneau la soare.

Ne-am depărtat apoi uşor de zona de plajă şi am mers pe  faleza frumoasă până la Boca do Inferno cu pereţii de stâncă măcinaţi de valuri care spumegă.

Boca do Inferno

Cam aici s-a încheiat şi excursia din a treia zi. De aici ne-am întors în Lisabona, ne-am mai plimbat puţin prin oraş şi apoi repejor ne-am îndreptat spre hotel să ne pregătim bagajele pentru a doua zi când plecam devreme spre Insula Madeira.

Septembrie 2015

5 thoughts on “Luna de miere în Portugalia – Sintra & Cascais – partea a II-a

1. Buna Andreea. Multumesc, chiar acum iti vizualizam si eu blogul tau frumos. Ma bucur ca ti-a placut articolul. Da, Sintra si Cascais sunt locatii foarte frumoase si le recomad cu drag. Calatorii multe in continuare!

2. M-ai nimeric cu articolul despre Amsterdam, imi sta si mie gandul sa ma intorc. Cum iti povesteam si in commentul de pe blogul tau, noi am prins vreme rea .. dar trebuie sa imi pastrez optimismul ptr viitor nu?

1. Bineinteles, nu se poate alfel! 🙂 Noi am prins o vreme incredibila, cu mult soare si fara nici un strop de ploaie! Ma intorc acum la articolul tau portughez, unde in primul comentariu am vrut sa mentionez de Cascais dar mi-a iesit Cabo da Roca, pentru ca personal m-a impresionat foarte tare acea “margine a lumii”. Banuiesc ca ai ajuns si acolo. Portugalia e o tara minunata care mi-a ramas la suflet! 🙂